Friday, September 4, 2009

ikan

petang tadi aku beli lauk di pasar ramadan.sekor ikan.besar.aku tatau apa spesis ikan tu.nampak sunggoh sedap.bukak posa itu yang aku tuju dulu.makan.masin.dah lebih masin dari garam.aku tatau apakah itu menu terbaru ikan tu.aku bagi kat kucing.kucing pun tak makan.semoga bertambahlah rezeki makcik yang jual ikan tu dibulan ramadan yang mulia ini..

13 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

moga rezeki makcik tu bertambah masin, paklong.

gedek! said...

Baru hari ni aku tau yang kau bela kucing.... dulu aku 'tatau'

wakara said...

deng:
mu nak trei tara mana masing..mari lae.

dek:
dulu aku bela,dia lari mana ntah.
skang ni kucing jiran aku..

kulupSakah said...

kalu lu marah makcik tu mesti dia jawab, "kau jangan ekk laa, aku lebih dulu makan garam dari kau!!"

AminLirikLagu said...

sedih punya cerita....tensen dowh kalo kena camgitu

AbnormalSuam said...

baru aku tau, kucing hang makan ikan... setahu aku, kucing hang makan darah...

baru aku tahu, kucing hang lari sebab takut masin... setahu aku, kucing hang mana tahu masin ke manis ka...

baru kutahu... weiiii, bila nak jumpa nih?

wakara said...

ks,
buat karekter makcik tu dalam gk,best jugak.hehe.

aminliriklagu,
yaa..betul.
salam perkenalan.

abnormalsuam,
baru aku tau..kita ada janji nak jumpakan?tapi tatau bila..hehe.

Anonymous said...

cakap berlapek tewww.. ehehe, salamm ramadhan bro

"Orang Jelai" said...

balik chakat peghah ghaya ni..mengei ikaen seluang@ikan teba sisik...dak pong ikan kaghing...goreng sedat ooo...tapi oghang tua tua kata ikan kaghing kita tak buleh makan..nati muka jadi keghapu...

Tiniedia said...

Len kali celup air jer bagi hilang masin tue...

wakara said...

yginsaf4:
salam ramadhan.

orangjelai:
muka jadi keghapu kae?
kalu makan ikan pacat,jadi gena?

tinie:
celup air kat ikan tu ke,kat muka makcik tu?:-)

sutera putih said...

alahaaaiiii,,,,,,

wakara said...

sutera putih:
huhuhu..